האזנה בסמארטפונים: QRCode
מופעל על ידי Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

19 באפריל 2012

שרית חדד לא תושמע בטקסי יום השואה בבתי הספר? [כתבה]


שרית חדד, יום השואה ולגבורה, עמסו ברזל, אבי טולדנו
המפיק והמלחין עמוס ברזל נמאס שביום הזיכרון לשואה ולגבורה מושמעים בבתי הספר שירים שאין בינם קשר לנושא הכאוב, לכן הפיק אלבום שמכיל 18 שירים שכולם על נושא השואה. "העדר שירים מתאימים הוביל לכך שבטקסים בבתי-ספר שרים שירים של שרית חדד או בלדות אחרות שאין להם שום קשר לשואה", אומר ברזל

עמוס ברזל מפיק ומלחין ותיק שהפיק תקליטים לירדנה ארזי, אבי טולנדו רוחמה רז ובעברו שימש מפקד תזמורת חיל האוויר, החליט לשים סוף לחוסר בשירים מתאימים שמושמעים בבתי ספר ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. ברזל סבור שהשירים שמשמיעים אינם קשורים בכלל לשואה, לכן החליט להפיק את האלבום המיוחד בשם "דבר לא לשכוח", שנמצא כבר בחנויות ומכיל 18 שירים שכולם עם תכנים שמדברים על השואה.

"העדר שירים מתאימים בנושא השואה, הוביל לכך שבטקסים בבתי-ספר שרים שירים של שרית חדד או בלדות אחרות שאין להם שום קשר לשואה, השירים "ההליכה לקיסריה" "פונאר", המנון הפרטיזנים, האלבום "אפר ואבק" זה כל מה שיש, ואף אחד אחר לא העז לגעת בנושא", מסביר ברזל על הסיבה שהובילה אותו להוצאת האלבום החשוב כל-כך. השיר של חדד, עליו מדבר ככל הנראה ברזל, הוא "כשהלב בוכה" (שמואל אלבז ללחן של יוסי גיספן), שמושמע רבות בטקסים של ימי השואה והזיכרון בבתי-ספר ובכלל.



באלבום מופיעים לחנים לטקסטים קלאסיים מימי השואה, אותם כתבו חנה סנש, אברהם שלונסקי, נתן אלתרמן, אנדה אמיר ועוד אחרים. לצדם מופיעים גם שירים חדשים שרובם נכתבו על ידי הפסיכולוגית והסופרת-משוררת, ניצולת אושוויץ, בת-שבע דגן שכתבה מתוך חוויותיה, והתאימה אותם במיוחד עבור ילדים, כך שיעוררו עניין ורגש אצלם.

שירים שכתבה דגן מדברים בשם הילדים בגטו המתייחסים לשינויים שהביאו החיים בגטו או במחנה ריכוז כמו טלאי צהוב, הרעב ללחם, חלום על מיטה, שמיכה, חיים עם שם אחר במחבוא וזוועות אחרות.

"מניסיוני למדתי שבני-נוער עסוקים מאוד בעצמם ובהתבגרות שלהם, הגיל הטוב ביותר להעביר מסר, הוא גיל בית-הספר העממי", אומרת דגן. "עם זאת, מכיוון שבני נוער מרבים לצאת במשלחות לפולין יוחדו 4 שירים באלבום גם להם, בהם שירו של אלתרמן "מכל העמים".

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates