האזנה בסמארטפונים: QRCode
מופעל על ידי Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

14 באפריל 2012

ישי לוי על משה פרץ: "עאלק שופט" [כתבה]


ישי לוי על משה פרץ:
"איזו תרבות זאת כשאני רואה את משה פרץ, קרן 'פרץ' ומתי כספי עאלק שופטים בזמן שמירי אלוני מאחוריהם בכיסא גלגלים והם לא מכבדים אותה", הציטוט הזה יצא מפיו של ישי לוי בראיון לעיתון "הארץ". גם על מושיק עפיה ורמת הטקסטים שהידרדרה לדבריו במוזיקה הים-תיכונית היה לו מה לומר

ממקומו הרם במוזיקה הים-תיכונית ישראלית, ישי לוי ידוע כזמר שלא פוחד להגיד את כל אשר על ליבו, אפילו שהדברים נאמרים על הקולגות שלו. בעבר למשל התבטא באחד מכלי התקשורת "שאייל גולן לא נולד זמר".

לרגל הוצאת האלבום המוצלח עם עמיר בניון "את", התפרסם בסופ"ש האחרון ראיון של לוי למדור "גלריה" של עיתון "הארץ". בתשובתו לקביעה של הכתב ש'היום ילדים ממוצא תימני כבר פחות יודעים את הטעמים' הכליל לוי את משה פרץ שבקרוב ישתתף על תקן שופט בעונה העשירית של כוכב נולד: "נכון זו בעיה, אז אם התרבות משתנה צריך לדעת לשמר, אני שואל את עצמי איזו תרבות זאת כשאני רואה בית ספר למוסיקה (התוכנית מערוץ 2) בטלוויזיה את משה פרץ, קרן 'פרץ' ומתי כספי, עאלק שופטים. בזמן שמירי אלוני מאחוריהם על כיסא גלגלים והם לא מכבדים אותה".
ללוי היה מה להגיד גם על רמת הטקסטים שהידרדרה לדבריו בג'אנר הים-תיכוני, וכדוגמא נתן את מושיק עפיה: "יש בעיה עם הטקסטים. יש מקום להכל, אבל תדעו מתי לעצור. מספיק שירים שהמילים שלהם 'תפוס תפוס וסובב לה את הראש של מושיק עפיה. אנשים לא מבינים שצריך לשמר את התרבות שנקראת מוסיקה, מזרחית או לא. ומה צריך בשביל זה? טקסטים טובים, לחנים טובים ואת זה כבר אין כל כך היום".

על מלחמתו היומיומית כנגד שימוש בסמים אמר: "אין מצב שאחזור לעשן ("סיגריות"), אבל על דברים אחרים אני לא יכול להגיד את זה. אתה קולט את הקטע, על הסם אין ביטוח" אמר לוי שבדרך קבע מרצה בבתי ספר נגד תחלואות הסמים. "אם ילד אחד אני מציל, זה מספיק לי. נסעתי לרמלה לאיזה בית ספר. וכמה חודשים לפני הביאו לשם כדורגלן מפורסם. זרקו עליו בקבוקים ולכלוכים. כשאני באתי, וואלק אף אחד לא זז ולא צייץ. אני יודע לדבר את השפה שלהם. יותר מזה, איזו ילדה צעקה לי שם למה שלא אבוא ללמד שם בקבוע".

תגובתו של משה פרץ לדברים עדיין לא התקבלה במערכת.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates