האזנה בסמארטפונים: QRCode
מופעל על ידי Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

20 ביוני 2012

עדיין מלך: אייל גולן קיסריה 2012 (הכתבה)


הזמר הלאומי אייל גולן פתח אמש (18.6) באופן רשמי את הקיץ במופע מרשים שלא השאיר שום מקום לספק באשר לזהות המלך הבלתי מעורער של קיסריה.

אמנם הקיץ רק בתחילתו, אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע כמעט בודאות שגם קיץ 2012 הולך להיות הקיץ של אייל גולן. אם ניקח את זה לעולם הכדורגל הקרוב לליבו של הזמר האהוב אז במונחי טוטו מדובר בבאנקר, הימור בטוח שקשה לטעות בו.

קשה להסביר את מימדי ההערצה שיש סביב גולן, אבל ננסה לתאר לכם את זה לפי מהלך הערב: ב-20:00 בערב הקהל רובו ככולו חיכה מחוץ לאמפי העתיק בסבלנות ושר אייל גולן, ב-21:00 הקהל הריע לזמר האהוב בשאגה כאשר עלה לבמה משל היה הקיסר של קיסריה בכבודו ובעצמו, ב-22:00 הוא כבר שר ביחד איתו בטירוף אחד אחד משיריו הישנים, ב-23:00 הוא שר איתו בטרוף את אחד משיריו החדשים וב-24:00 הוא המשיך לשיר ברכב בדרך הביתה.


מופע הבכורה של אייל גולן בקיסריה בעונה הנוכחית הציג תמהיל מדויק של שימוש נכון ברפרטואר העשיר של אחד הזמרים הפוריים במוזיקה הישראלית ושילב בהצלחה בין שירים ישנים לחדשים. ההפקה המוזיקלית האיכותית מבית היוצר של יעקב למאי הצטיינה בעיבודים עשירים ומתוזמרים היטב מצידה האחד והשאירה מספיק מקום גם לקהל להשתתף במופע באופן פעיל ולשיר ביחד עם מושא הערצתם מצידה האחר.

למרות שמדובר במופע חדש לחלוטין, ראויה לציון העובדה שקטעי הקישור המוצלחים בהם הזמר האהוב משתף את הקהל באנקדוטות מחיי היום יום שלו נשמרו גם במופע הנוכחי. ניכר שבמהלך השנה שבה רץ המופע הקודם "חלק מחיי", גולן השתפשף עד מאוד ביכולת הוורבלית שלו והיום הוא כבר מספר את הסיפורים בחן רב ובהומור שבהחלט עובד על הקהל ונותן למופע ערך מוסף של ממש.

אך מעל הכל יש את המוזיקה, או כמו שאייל אומר בין השירים: "אם לא הייתה המוזיקה איפה היינו היום? אתם בטח הייתם עכשיו בבית ואני סביר להניח שהייתי עדיין אייל ביטון מהפועל מרמורק או גרוע מכך". המופע הציג את שירי האלבום החדש ושזר בתוכם בהצלחה יתרה את מיטב הקלאסיקות מכל הזמנים בין אם כשירים מלאים ובין אם כמחרוזות.

דוגמא אחת היא הפתיחה הקלאסית של המופע עם "נגעת לי בלב" היפהיפה שמיד אחריו הגיעה "לוחמת", בלדה אדירה שנשלפה מהרפרטואר העשיר של גולן לקול שאגות הקהל (ותודה לאיציק שמלי...). דוגמא טובה נוספת לכך הגיעה בהמשך הערב בשילוב כמעט טבעי שבו במחרוזת אחת גולן שר את "רק מתגעגע" עם "הוזה אותך מולי" ו-"תודה לאל".

אבל השיאים האמיתיים של הערב נרשמו דווקא בשירי האלבום החדש: הביצוע של "דה ז'ה וו" השקט שבמהלכו אייל גולן בשיא הנונשלנטיות נתן אות ללהקה שלו להפסיק לנגן ואפשר לקהל לשיר איתו בקול גדול - מעטים האמנים שהיו יכולים לעשות מעשה אמיץ שכזה מבלי לצאת מובכים, אבל לא אצל הזמר הלאומי שכל שיר חדש שלו נלמד ונטחן במערכות המוזיקה של מעריציו הנאמנים.

בשיר החפלה "לבדי" הקהל כבר על הרגליים מלווה את גולן במחיאות כפיים קצובות וגולן יורד מהבמה אל אמא רונית ושר לה מכל הלב את המילים הנוגעות "שם הייתי לבדי, הנשמה קראה לך אמא...". שיא נוסף נרשם בביצוע של "כשאת איתו" הנוגע אותו מבצע הזמר כשהקהל שר ביחד איתו כדבוקה אחת וכאילו מחבק אותו בקולו, אמנם חיבוק מתבקש כשמדובר בשיר שהוא המועמד הכמעט וודאי לשיר השנה במצעדים השונים, אך עדיין ממש לא מובן מאליו.

16 נגנים על הבמה הכוללים בתוכם רביעיית כלי מיתר ואת מתופף העל אשר פדי שעשה אתמול טבילת אש מוצלחת בלהקה, במה מושקעת הכוללת מסך לד ענקי עם וידאו ארט מושקע, 2 זמרות ליווי, רקדנים ואחד המפיקים המוזיקליים המוערכים בארץ. כולם סביב אייל גולן אחד, צ'ארמר מלידה, שמוכיח פעם אחר פעם שמבחינה ווקאלית אין שני לו בארץ.

איש חכם אמר פעם שכדי לכתוב את העתיד, חשוב לזכור את העבר. נראה שאייל גולן יודע זאת היטב כי לקראת סוף המופע הוא מבצע את "סוד המזלות" ואת "כמו שיכור" במחווה למי שנהוג לכנות "המלך", הלא הוא זוהר ארגוב. אבל כשחושבים על זה, אייל גולן הוא כבר מזמן המלך החדש והבלתי מעורער של המוזיקה המזרחית!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates