האזנה בסמארטפונים: QRCode
מופעל על ידי Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

15 ביולי 2012

מאבק הזמרים מחריף: יקימו מאהל מחאה מול תחנת הרדיו הצבאית (הכתבה)


אחרי שמיטב אמנים המוזיקה הים תיכונית יצאו בשבוע שעבר כנגד מדיניות הפלייליסט של גלגלצ, עכשיו הם מודיעים על החרפת את המאבק ומצהירים כי יקימו מאהל מחאה אל מול תחנת הרדיו הצבאית.

הקיץ הנוכחי הולך ומסתמן כלוהט במיוחד ולא בגלל הטמפרטורות הגבוהות והלחות הבלתי נסבלת, אלא גם מבחינת המאבק של האמנים הים תיכוניים כנגד ההתעלמות השיטתית של תחנת הרדיו הפופולרית גלגלצ.

אחרי שהזמר המצליח דודו אהרון ואמנים רבים נוספים ביניהם עידן יניב, אביהו שבת ו-מרגול פתחו במאבק וזכו לתמיכתם של עשרות אמנים נוספים ונציגי ציבור, הם זכו לתגובה לקונית מטעם התחנה בדמות: "הטענות נגד גלגלצ נובעות מאינטרסים מסחריים וכספיים גרידא...".


עכשיו האמנים, שלא אהבו את התגובה מטעם גלגלצ בלשון המעטה, החליטו לעשות מעשה ולצאת לשטח על מנת להפגין ולהביע את עמדתם הנחרצת. ב-1.8 הם יקימו מאהל מחאה ברחוב יהודה הימית ביפו אל מול אולפני התחנה למשך כחודש ימים. המאהל יאוכלס על ידי האמנים שמתכוונים לבצע במקום את מיטב השירים שלהם על מנת להוכיח לקברניטי התחנה כי הם ראויים גם להיות מושמעים בפלייליסט שלה.

"מרגע פרסום הנתונים שמדברים בעד עצמם, קיבלנו עשרות טלפונים ופניות מחברים למקצוע, אמנים, מפיקים, יוצרים ואנשי ציבור שמגבים את הצעד הזה", אומרים הבוקר (15.7) דודו אהרון ואביהו שבת, ממובילי המאבק המוזיקלי. "רובם היו בהלם מהנתונים שנחשפו וביקשו לקחת חלק במאבק הצודק כנגד מדיניות הפלייליסט הנוקשה".

"אנו מברכים על ההד הציבורי שנוצר והתמיכה המאסיבית של כלל הציבור ואנשי התעשייה. שאלו אותנו אם אנחנו לא מפחדים לצאת בגלוי והתשובה היא חד משמעית לא. אז ימשיכו לא להשמיע אותנו בתחנה? אנחנו כאן כדי לעשות שינוי עבור אמנים רבים שמאסו בהתעלמות הבוטה של גלגלצ מיצירותיהם".

"גלגלצ היא תחנה ציבורית הממומנת מכספי הציבור ולא תחנה פרטית שמנוהלת על פי טעם אישי של מספר מצומצם של אנשים שחורצים גורלות למאות אמנים בתעשיית המוזיקה כיום. חשוב לנו להדגיש כי לא מדובר במחאה של המוסיקה הים תיכונית אלא במחאה של אמנים מכל הז'אנרים המוסיקליים שאינם זוכים לביטוי הולם בגלגלצ".

נראה שהפעם האמנים מתכוונים ללכת עד הסוף במאבקם כנגד גלגלצ. האם הם יצליחו? ימים יגידו... מה שבטוח שבמאהל האמנים הולך להיות מאוד שמח, מכל הבחינות. אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates